Άρθρα

ΞΕΝΙΑ ΖΟΡΠΙΔΟΥ: ΖΩΓΡΑΦΟΣ-ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ

By  | 

Η Ξένια Ζορπίδου γεννήθηκε το 1996 στη Λεμεσό της Κύπρου. Είναι απόφοιτη της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Φοίτησε στο 3ο εργαστήριο ζωγραφικής με διδάσκοντες τους Τσακίρη Γιώργο και Βασιλακάκη Βασίλη.

Ομαδικές Εκθέσεις :

2020

Unfold – Uphold, 9 Καλλιτέχνες από την Κύπρο Iph House of Arts, Virtual Exhibition

■  Pikap Art Community, Δημοτική αίθουσα Τέχνης στην Θεσσαλονίκη (Thessaloniki-Casa Bianca)                         

2019

– 4 Χρόνια Φόνις Γκαλερί, Ντίσελντορφ, Γερμανία

In Art: Νέοι καλλιτέχνες, Ζήνα Αθανασσιάδου Γκαλερί, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

-Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ, 3o Εργαστήριο ζωγραφικής, Μονή Λαζαριστών, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

Μνήμη, Δίκαιο, Τέχνη: Γιατί είναι οικογενειακή μας υπόθεση, Skg Bridges Festival, Γεντί Κουλέ Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

– Ελεύθερο θέμα, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Αποθήκη 1 Λιμάνι, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

– Μαντήλια και Σουδάρια του Νίκου Τερζή: Ομαδική Performance, Vlassis Art Gallery, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

-216η κατάκρυψη του Δημήτρη Αληθεινού, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

-9η Μπιενάλε Φοιτητών, Σχολή Καλών Τεχνών-αίθουσα Νίκος Κεσσανλής ,Αθήνα, Ελλάδα

2018

– Αλέξανδρος Ιόλας – Η κληρονομιά: Iolas Shelter Installation, Μακεδονικό Mουσείο Σύγχρονης Tέχνης, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

– Τέχνη και Τέχνη, Aρχαιολογικό Mουσείο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

2017

– Η τέχνη ζωγραφίζει την τρέλα, Ζώγια, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

– 58+26, Γενί Τζαμί, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

– Ελάτε να πλέξουμε – Εικαστικό δρώμενο: Γιώργος Τσακίρης, Depot Art Gallery, Αθήνα, Ελλάδα

– Dada No Dada, Μουσείο προσφύγων, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα

2015

– V for Versatility, AthensCon, Αθήνα, Ελλάδα

Εmail: xeniazorpidou@gmail.com

INSTAGRAM

https://www.xeniazorpidou.com/?fbclid=IwAR3HuNt7TAfIcHg_ZVnaZJbu-tAGhCNxCrLNkjLH9h9iE7vxSEAMKD9VRJU

ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ

Στη σύγχρονη κοινωνία παρουσιάζεται έντονα η εμμονή του ανθρώπου με την κτήση,την προβολή και την αποθέωση του κοινωνικού φαίνεσθαι. Το φαίνεσθαι είναι το παιχνίδι της εμφάνισης, η παραπλάνηση που έρχεται σε σύγκρουση με το είναι, την πραγματικότητα και την εσωτερική αλήθεια. Ο σύγχρονος άνθρωπος τείνει ολοένα και περισσότερο προς την ύλη και λιγότερο προς το πνεύμα. Αρέσκεται περισσότερο στο να έχει και λιγότερο στο να είναι, ανίκανος πλέον να τιθασεύσει τις καταναλωτικές του ορέξεις. Η μόδα, τα ΜΜΕ και η διαφήμιση καταλαμβάνουν τον ζωτικό χώρο του ανθρώπου. Απευθύνουν προς αυτόν την επίπλαστη υπόσχεση της διαρκούς ευημερίας και του επίγειου παραδείσου. Η μόδα και τα ρούχα, από τα παλαιότερα ακόμα χρόνια, λειτουργούν ως παράγοντας κοινωνικής οριοθέτησης.

Παρουσιάζεται ένας διάλογος ανάμεσα στα ρούχα και στον άνθρωπο, την ύλη και το πνεύμα. Ο φαινομενικά ανώνυμος άνθρωπος συνυπάρχει παθητικά με τα ρούχα, απεικονίζεται σε αμήχανη στάση και κρύβεται πίσω από αυτά. Το λευκό είναι το χρώμα της λιτότητας, της διαύγειας, και της αλήθειας. Συμβολίζει τη βαθύτερη αξία του ανθρώπου, το καθαρό πνεύμα που έρχεται σε αντίθεση με την καταναλωτική υπερβολή. Ο καλλιτέχνης επιθυμεί να απεικονίσει μία εσωτερική σύγκρουση όσο αφορά την αποδοχή και την άρνηση της μαζικής κουλτούρας, τον άνθρωπο που διαισθάνεται έντονα την ανάγκη να απαλλαγεί από την επιθυμία της κτήσης ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζεται παθητικά σε αυτή.

Απόφοιτη Ελληνογαλλικής Σχολής "Αγιος Ιωσήφ", Καθηγήτρια γαλλικών, πολύγλωσση και με διδακτική εμπειρία και εξιδείκευση στην εκμάθηση ξένων γλωσσών στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία(ΕΚΠΑ), αρθρογράφος, πρόσκοπος, εθελόντρια.

Ακολουθήστε μας!


This will close in 10 seconds