Δήμος Κηφισιάς

«Κοινωνία Παρούσα» για τα διόδια: «Όχι στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων»

By  | 

Την αντίθεσή της «στα διόδια και στα άχρηστα συνοδά έργα που θα προκαλέσουν για χρόνια τεράστια, πέραν της οικονομικής για το κοινωνικό σύνολο, γενικότερης επιβάρυνσης και υποβάθμισης της περιοχής μας», τονίζει με ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Κοινωνία παρούσα στην Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη».

Μάλιστα καλεί «το δημοτικό συμβούλιο να οργανώσει άμεσα μία καμπάνια τεκμηριωμένης ενημέρωσης των κατοίκων όλων των περιοχών του Δήμου μας που θίγονται από τα έργα αυτά» αλλά και «τους κατοίκους του Δήμου μας σε επαγρύπνηση και κινητοποίηση».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Στο ίδιο έργο θεατές» βρίσκονται οι κάτοικοι του Δήμου Κηφισιάς μετά την από 2-11-2021 απόφαση του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία εγκρίθηκε η τροποποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου: «Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, τμήμα Μεταμόρφωση -Υλίκη» (όπως ισχύει).

Πρόκειται για το νέο σχεδιασμό αναφορικά με τον Α/Κ Βαρυμπόμπης με κύριο χαρακτηριστικό την κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης και την αντικατάστασή της από νέα με μορφή ρόμβου με εκατέρωθεν κόμβους προς Ν. Ερυθραία (Τατοΐου – Αγ. Σαράντα) και Βαρυμπόμπη (Αριστερός παράπλευρος & οδός προς Βαρυμπόμπη).

Παράλληλα και για όσο διαρκούν τα έργα κατασκευής του νέου Α/Κ Βαρυμπόμπης προβλέπονται προσωρινά έργα στον κόμβο των οδών Ελαιών και Ερμιόνης στην περιοχή των Αδαμών.

Είναι χαρακτηριστικό, επίσης, ότι η Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων (ΜΚΕ), που συντάχθηκε στο πλαίσιο της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή του τμήματος Α/Κ Καλυφτάκη – Α/κ Αγ. Στεφάνου του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης, εξετάζει τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις κατά τη Φάση Κατασκευής των Έργων ενώ δεν ενσωματώνει την απαραίτητη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων (ΜΚΕ) κατά τη Φάση Λειτουργίας, που θα προκύψει μετά τις υπό αδειοδότηση τροποποιήσεις του Α/Κ Βαρυμπόμπης.

Στην τεχνική έκθεση του Δήμου Κηφισιάς συμπερασματικά αναφέρεται ότι «η υπερβολική αύξηση των κυκλοφοριακών φόρτων, λόγω της εξυπηρέτησης εκτρεπόμενης ή/ και υπερτοπικής κυκλοφορίας, κατά το χρονικό διάστημα της κατασκευής (εξαιρετικά αισιόδοξη εκτίμηση το 1 έτος), στα οδικά τμήματα των περιοχών κατοικίας, θα υποβαθμίσει το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής σε μη αποδεκτό βαθμό».

Περαιτέρω, η πραγματοποίηση τέτοιων έργων και η απαλλοτρίωση ορισμένων εκτάσεων πλευρικά της οδού θα «ανοίξει» τον δρόμο για περαιτέρω βιομηχανική-εταιρική ανάπτυξη έναντι οικιστικής ανάπτυξης.

Η οδός Τατοίου σε συνθήκες έντονης βροχόπτωσης αντιμετωπίζει πρόβλημα με την απορροή των υδάτων. Στην Περιβαλλοντική Μελέτη δεν έχει προβλεφθεί το θέμα αυτό και κατά πόσο τα έργα αυτά θα αυξήσουν ή όχι τα ύδατα που θα κατευθύνονται στην οδό αυτή δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα από το υπάρχον.

Επίσης, σημαντικό ζήτημα είναι ότι όλη η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν λαμβάνει υπόψη την πρόσφατη πυρκαγιά στην περιοχή του ρέματος Κηφισού. Οι επιπτώσεις σε ένα περιβάλλον υπό ανάπτυξη είναι μεγαλύτερες από ότι σε ένα υπάρχον οικοσύστημα. Το καμένο δάσος στην περιοχή του ποταμού βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης. Με την εκτέλεση των έργων δεν γνωρίζουμε πως και σε ποιο βαθμό θα επηρεαστεί από τις δονήσεις, τους θορύβους και την σκόνη που θα αναπτυχθεί. Κάτι τέτοιο θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη δεδομένου του ότι το έργο και ο Κηφισός βρίσκονται πολύ κοντά και ακόμα. Οι θόρυβοι που θα αναπτυχθούν είναι πιθανό να ενοχλήσουν την πανίδα που επιστρέφει στο καμένο δάσος, οι δονήσεις είναι πιθανό να προκαλέσουν μετακίνηση των χωματισμών οι οποίοι είναι πλέον πιο ευάλωτοι.

Πίσω από τα έργα αυτά βρίσκεται η σύμβαση παραχώρησης που είχε κυρωθεί με τον ν. 3555/2007 και αφορούσε στην τοποθέτηση διοδίων στον κόμβο της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου. Η λειτουργία του αναλογικού συστήματος χρέωσης διοδίων τελών αναστέλλεται μέχρι 31-12-2024, σύμφωνα με Συμφωνία που συνάφθηκε στις 8-10-2021 μεταξύ του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών και του Παραχωρησιούχου Νέα Οδός Α.Ε, προφανώς γιατί τότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα.

Οι τοπικές κοινωνίες, οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου αλλά και όμοροι Δήμοι, η Περιφέρεια Αττικής, τα συλλογικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ΠΕΔΑ και ΚΕΔΕ έχουν διαχρονικά εκφραστεί κατά της τοποθέτησης διοδίων στον κόμβο της Βαρυμπόμπης.

Στο πλαίσιο αυτό, η «Κοινωνία Παρούσα στην Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και Εκάλη»:

* Εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στα προβλεπόμενα έργα τα οποία θα δημιουργήσουν μεγάλους φόρτους κυκλοφοριακής επιβάρυνσης μέσα στο τοπικό οδικό δίκτυο με αύξηση του φόρτου μετακίνησης, του θορύβου και των ατμοσφαιρικών ρύπων. Ενώ, θα ενισχυθεί και ο κίνδυνος ατυχημάτων λόγω των συχνών διασταυρώσεων. Αποτέλεσμα αυτών είναι η υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Δήμου μας αλλά και οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
* Τάσσεται κατά του σχεδιασμού που αφορά στην εγκατάσταση διοδίων οποιασδήποτε μορφής εντός οικιστικού ιστού του Δήμου και διεκδικεί την τροποποίηση εκ μέρους της κυβέρνησης της σύμβασης παραχώρησης που είχε κυρωθεί με το ν. 3555/2007.
* Έχει την άποψη ότι το θέμα της κατασκευής του Α/Κ Ιλισίων, με τη μορφή flyover, θα πρέπει να εξεταστεί με όλες του τις παραμέτρους και σε διαβούλευση με τους δημότες ως απολύτως αυτοτελές ζήτημα.
* Συμμετέχει και στηρίζει το ομόφωνο ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Κηφισιάς καλώντας το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να ματαιώσει τις εργασίες και τους βουλευτές και βουλεύτριες της περιοχής μας καθώς και τους αρμόδιους Τομεάρχες των Κομμάτων να συμβάλλουν με τις ενέργειες τους στην κατεύθυνση αυτή.
* Καλεί το δημοτικό συμβούλιο να οργανώσει άμεσα μία καμπάνια τεκμηριωμένης ενημέρωσης των κατοίκων όλων των περιοχών του Δήμου μας που θίγονται από τα έργα αυτά.
* Καλεί τους κατοίκους του Δήμου μας σε επαγρύπνηση και κινητοποίηση.

Απόφοιτη Ελληνογαλλικής Σχολής "Αγιος Ιωσήφ", Καθηγήτρια γαλλικών, πολύγλωσση και με διδακτική εμπειρία και εξιδείκευση στην εκμάθηση ξένων γλωσσών στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία(ΕΚΠΑ), αρθρογράφος, πρόσκοπος, εθελόντρια.

Ακολουθήστε μας!


This will close in 10 seconds