Άρθρα

Ελένη Τριάντη :Μαθήτρια με 19.987 μόρια μένει εκτός α’επιλογής της

By  | 

Τι κι αν συγκέντρωσε 19.987 μόρια! Η Ελένη μένει εκτός της α’ επιλογής της γιατί στα γαλλικά δεν έπιασε την ΕΒΕ(ελάχιστη βάση εισαγωγής) σε μάθημα που δεν διδάσκεται στο σχολείο της. Διαβάστε την επιστολή που έστειλε στην Υπουργό Παιδείας κυρία Νίκη Κεραμέως.

«Λέγομαι Ελένη Τριάντη και είμαι μαθήτρια ενός  Γενικού Λυκείου του  Αγρινίου.Φέτος πέρασα κι εγώ την επώδυνη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων σε μια ομολογουμένως δύσκολη χρονιά. Συγκέντρωσα την πολύ υψηλή βαθμολογία των 19.987 μορίων αλλά δεν μου δίνεται το δικαίωμα να υποβάλω αίτηση για τη Σχολή Μεταφραστικού του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα που αποτελεί την πρώτη σχολή προτίμησης μου.Και αυτό γιατί ενώ έγραψα Αγγλικά 17,8 στα Γαλλικά δεν κατάφερα για λίγα μόρια να πιάσω την ΕΒΕ.Πίστευα ότι η μεταρρύθμιση σας σκοπό είχε να αποκλείσει από τα πανεπιστήμια μαθητές με βαθμολογίες 2 και 3 όπως λέγατε. Συγχαρητήρια λοιπόν.Τα καταφέρατε.Με αποκλείσατε με γενική βαθμολογία πάνω από 17. Πέτυχε η μεταρρύθμισή σας, λοιπόν. Μπορείτε να είστε περήφανη !!!!!Θέλω να επισημάνω εδώ ότι Γαλλικά δεν διδάχτηκα ποτέ στο σχολείο μου, αλλά ο πατέρας μου, ένας φτωχός άνθρωπος, πληρώνει εδώ και 2 χρόνια φροντιστήριο προκειμένου να με βοηθήσει να πετύχω το όνειρο μου.Τα δύο τελευταία χρόνια λόγω πανδημίας τα μαθήματα και των Γαλλικών γίνονταν διαδικτυακά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σωστή εκμάθησή τους. Πολλές φορές έχω σκεφτεί αν είναι συνταγματικό ή αν συμβαίνει σε κάποια άλλη χώρα να ζητούνται για εισαγωγή σε Πανεπιστήμιο μαθήματα που δεν έχουν διδαχτεί ποτέ στα σχολεία. Ξέρω ότι θα μου απαντήσετε πως μπορώ να υποβάλω αίτηση για κάποια άλλη σχολή. Όμως έχετε ακούσει πότε την λέξη όνειρο; Ήταν το όνειρό μου λοιπόν και μου το στερείτε με έναν εντελώς παράλογο τρόπο αφού με κρίνετε ικανή να εισαχθώ στην Γαλλική Φιλολογία Αθηνών με την ίδια βαθμολογία στα Γαλλικά αλλά όχι στο Μεταφραστικό Κέρκυρας. Δηλαδή με το σκεπτικό σας μπορώ να διδάξω Γαλλικά αλλά δεν μπορώ να μεταφράσω. Έχει κάποια λογική αυτό;Για μένα πάντως όχι.Θα εισαχθώ σίγουρα σε μια άλλη σχολή. Μικρό το κακό -θα πείτε-. Διαφωνώ. Το κακό είναι μεγάλο. Για αυτό κι η κοινωνία είναι αυτή που είναι. Σήμερα  Με ανθρώπους που κάνουν την δουλειά τους απλά για βιοπορισμό χωρίς να την αγαπούν πραγματικά, χωρίς να νιώθουν  δημιουργικοί, χωρίς «μεράκι». Αυτή ακριβώς είναι η λέξη. Θα εισαχθώ λοιπόν σε κάποια άλλη σχολή όμως πάντα θα είστε στη συνείδηση μου ως εκείνη που μου στερήσατε το «μεράκι μου».»
Δεν είναι απίθανο να αναγκαστούν, από τις συνθήκες και τα τόσα τραγελαφικά περιστατικά, να κάνουν στο Υπουργείο Παιδείας διορθωτικές, εκ των υστέρων κινήσεις, ακόμα και την τελευταία στιγμή.Αυτή η προχειρότητα τους όμως σε τόσο σοβαρά ζητήματα, αυτή η αναλγησία απέναντι σε τόσα παιδιά, στον κόπο τους, ειδικά κάτω από αυτές τις συνθήκες των δυο τελευταίων σχολικών χρονιών είναι απαράδεκτη. Ντροπή.
Και κάτι σοβαρό, επίσης. Είναι η δεύτερη επιστολή στην οποία μια μαθήτρια σε αυτήν (ένας μαθητής σε προηγούμενη επιστολή) λέει ευγενικά μα και εμφατικά πως έδωσε εξετάσεις σε μάθημα που δεν διδάχτηκε/ δεν διδάσκεται στο σχολείο, και αυτό το μάθημα χρησιμοποιείται / υπολογίζεται στην ΕΒΕ.Αυτά.

Απόφοιτη Ελληνογαλλικής Σχολής "Αγιος Ιωσήφ", Καθηγήτρια γαλλικών, πολύγλωσση και με διδακτική εμπειρία και εξιδείκευση στην εκμάθηση ξένων γλωσσών στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία(ΕΚΠΑ), αρθρογράφος, πρόσκοπος, εθελόντρια.

Ακολουθήστε μας!


This will close in 10 seconds